Salam ziarah buat semua sahabat-sahabat seperjuangan. Moga-moga dengan sedikit perkongsian ini, akan mengeratkan lagi ukhuwah kita. InsyaALLAH.Jiwa umat Islam tidak harus kecewa menyaksikan kekalahan. Biarkan kekalahan menjadi penggerak perjuangan, bukan kemenangan yang kita hendak, tapi kebenaran yang kita tuntut.

Monday, April 12, 2010

11 April 2010...

Tanggal 11 April 2010 merupakan hari terakhir ana memegang jawatan Pengerusi Sahabat Masjid (SAHAM) bagi sesi 2009/2010. Setelah dua sesi ana pegangnya, akhirnya tiba masa untuk ana menyerahkan jawatan kepada yg lebih layak.


Satu majlis telah diadakan dan merupakan pertama kali diadakan sepanjang penubuhan Sahabat Masjid (SAHAM) iaitu Majlis Wida’ & Penyerahan Tugas. Tujuannya adalah untuk menghargai jasa-jasa dan pengorbanan barisan Nuqaba’ khususnya yang berada di tahun akhir, juga menghargai pengorbanan adik-adik dalam membantu menggerakkan aktiviti dakwah seperti program Kembara ’10.

Satu program yang sangat bermakna bagi ana dan sahabat-sahabat. Dengan adanya kejutan yang dirancang untuk ana dan sahabat-sahabat yang akan LI dan juga melihat semangat adik-adik untuk menjayakan Majlis ini. Jutaan terima kasih ana ucapkan kepada adik-adik dan sahabat-sahabat yang telah bersusah payah untuk menjayakan program kali ini. Sesungguhnya tanpa bantuan & kehadiran antum semua, program ini tidak akan berjalan lancar & kurang bermakna. Terima kasih ya Allah kerana memberikan sahabat-sahabat yang baik pada kami =)

Di kesempatan ini, ana ingin memohon maaf atas segala kesalahan sepanjang ana memegang jawatan tersebut. Maaf atas amanah yang tak terlaksana. Tiada jawatan tidak bermakna ana akan berhenti dari lapangan dakwah. Doakan ana & sahabat-sahabat yang akan keluar menjalani LI agar kami sentiasa istiqamah dalam menegakkan agama Islam. Kepada adik-adik yang diamanahkan dengan jawatan, jangan mudah tertekan dengan jawatan yang diberikan. Berikan usaha antum yang terbaik, moga-moga Islam akan terus tertegak di bumi UMP. Insyaallah.. =)

Bersiap sebelum masjlis...ade pak andam..hehe

barisan MT SAHAM 2009/10

barisan MT SAHAM 2009/10

dpt kek dr adik2 =)

majlis potong kek=)

satu lagi 'surprise'

***bittaufiq wannajah fil imtihan utk seme =)
***doakan ana n sahabat-sahabat dpt tmpt LI...huhu
***syukran seme =)=)

Andai hatimu rasa terharu... ketahuilah aku juga begitu... bukan sekali ini, tapi telah berulang kali... dikau hanyalah musafir yang bermukim di teratak ini... sampai masa kau akan terharu membawa diri pergi... namun aku permastautin yang masih di sini... bingung melihat kalian datang dan pergi... terharu pd yg akan pergi, tetapi harus tabah utk menyemai benih kasih pd yang baru...
-Ustaz Hazmi-

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails