Salam ziarah buat semua sahabat-sahabat seperjuangan. Moga-moga dengan sedikit perkongsian ini, akan mengeratkan lagi ukhuwah kita. InsyaALLAH.Jiwa umat Islam tidak harus kecewa menyaksikan kekalahan. Biarkan kekalahan menjadi penggerak perjuangan, bukan kemenangan yang kita hendak, tapi kebenaran yang kita tuntut.

Tuesday, March 16, 2010

Bestnya!

Alhamdulillah, setinggi-tinggi kesyukuran dirafakkan kepada Allah s.w.t, akhirnya Kem Pemantapan Du’at Berjaya juga dilaksanakan. Kem yang akan dijalankan pada setiap sem khas buat mereka yang menyertai SG (smart group). Ana mengucapkan tahniah kepada adik-adik barisan JK KPD ’10 yg telah bertungkus-lumus utk menjayakan program kali ini. Tahniah juga kpd adik-adik SG yg telah menyertai program kali ni. Ada yg pg dtg program, ptg blk ke U krn ade program lain. Kemudian setelah habis program, datang balik ke kem utk menyertai aktvt & modul-modul yg telah di sediakn. Satu semangat yg patut di contohi (baguih3!!). Bersemangat utk menyertai program tarbiyyah, bermakna antum semua bersemangat untuk memperbetulkan diri menjadi seorang mukmin yg sejati.

Bagi ana sendiri, program kali ini cukup-cukup bermakna. Bukan sbb di amanahkan dengan tugasan (orang asli & pengkritik Daei Idol) , tapi sbg pelajar “master” (terlebih sem..hehe) , ini merupakan program terakhir bg ana di kampus utk melibatkan diri secara direct bersama-sama sahabat-sahabat & adik-adik. Moga-moga ana akan aktf juga di luar sana, insyaallah.

Bila duk tahun akhir, br rsenya berat utk meninggalkan kampus. Pengalaman di kampus, banyak mengajar diri ini untuk menjadi lebih baik (tq pd naqibku abg Sob)..kenangan bersama sahabat-sahabat & adik-adik sgt3 bermakna sehingga kadang-kadang trase berat utk meninggalkan alam kampus (btl x shbt2 master skalian?). Alam kampus yg bnyk mengubah diri…klu dulu ana ni sorg yg mengarut, kini menjadi lebih mengarut…hehe..
Kpd adik-adik yg bnyk ‘terkena’ waktu kem, mohon maaf dipinta (terutama waktu Daei Idol..heh). Moga-moga antum akan menjadi pejuang hebat, bukan shj di kampus, ttpi juga di luar sana.insyaallah..

Sabda Rasulullah SAW " Tidak beriman seorang daripda kamu sehingga dia mengasihi saudaranya sepertimana dia mengasihi dirinya sendiri."



***gmbr2 lain x letak lg...
***sape nok gmbr, sekeping singgit jah..hehe

2 comments:

safwan said...

cdih plak ayat kt bwh 2..hehhehe..
raso x say tubik jah dr ump tp kita
samo2 x jumpa lg prjuangn sbnr..
insyaAllah ukuwwah yg trbina xkn d lupakn..

mutiara solehah said...

salam, mmng sdh nk menigglkn perjuangn y tlh sebati dengn jiwa kita.. Mg terus aktif juga diluar sana nnt. cbrn dakwah lebih besar diluar kmpus.Sbtiasa optimis insyaAllah diberi kekuatan... =)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails